Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

در این پایگاه به توضیح و تشریح اطلاعات، اصطلاحات تبلیغات دیجیتال در فضای آنلاین و راهکارهای حضور در فضای مجازی و اینترنت می پردازیم.

تبلیغات

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

 

حدود 40 سال پیش موضوع جایگاه سازی " تمرکز بر ذهن مشتری" به عنوان اصلی ترین روش برند سازی و توسعه بازار توسط ال ریس و جک تروت در دنیا مطرح شد. بعد از گذشت 4 دهه این استراتژی همچنان اثربخشی خودش را به عنوان موثرترین ابزار ساخت برند و توسعه بازار حفظ کرده است.

 

 

ولی استراتژی جایگاه سازی از یک نقطه ضعف رنج میبرد.

 

در استراتژی جایگاه یابی، برند جهت یافتن جای خالی در ذهن مشتری تلاش میکند ولی این روش کاملا شفاهی است. درصورتیکه بهترین راه نفوذ به ذهن روش بصری یا دیداری میباشد تصاویر نقش بسیار مهمی را در بازاریابی بازی میکنند و یکی از مهمترین این نقشها تحریک کردن احساسات مخاطبین است.

 

 

در سال 1973 پروفسور لیونل استندینگ تحقیقی را در خصوص بررسی قدرت بصری انجام داد. او از داوطلبین خواست تا 10000 (ده هزار) عکس را در یک دوره 5 روزه نگاه کنند، هر عکس فقط 5 ثانیه به داوطلب نشان داده میشد. بعد از اتمام عکسها از داوطلبین خواسته شد بین جفت عکسهایی که همزمان به آنها نشان داده میشود مشخص کنند کدامها را دیده اند و کدامها را ندیده اند، آنها 70% عکسهایی را که دیده بودند را بخاطر آوردند. حال سوال اینجاست که بین 10000 (ده هزار) شعار سازمانی یا ایده ای که میشنوید چندتا را به خاطر میاورید؟

 

 

در این پست می‌خواهیم یکی از الگوهای تبلیغاتی موثر را برای شما معرفی کنیم. این الگو «AIDA» نام دارد، که به سبک‌های مختلفی می‌توان آن را پیاده‌سازی کرد.

 

AIDA مخفف شده از چندین کلمه است:

·         توجه – Attention

     علاقه – Interest

     خواست – Desire

    عمل – Action

 

 

AIDA

 

این ساختار به صورت مرحله‌ای پیاده‌سازی می‌شود.

 

 

1.   1.       مرحله اول: طرح مساله و به چالش کشیدن مخاطب

2.        مرحله دوم: معرفی منجی داستان

3.       مرحله سوم: معرفی و نمایش کاربردهای محصول

4.        مرحله چهارم: بیان ویژگی‌های مهم و غیر مهم محصول برای مخاطب

5.       مرحله پنجم: معرفی «گل درشت» منافع محصول برای مخاطب

6.        مرحله ششم: فراموش‌کار فرض کردن مخاطب

7.       مرحله هفتم: درخواست برای اقدام از مخاطب

8.       مرحله هشتم: شعار شرکت

 

 

 

۲۰۰ فاکتور موثر در سئوی سایت

۲۰۰ فاکتور موثر در سئوی سایت

نویسنده: حسن میرابوطالبی - کسری رفالیان


42 صفحه


در سئوی یک وب سایت عوامل بسیار متنوعی موثر هستند. در این کتاب به ۲۰۰ فاکتور موثر در رتبه بندی سئوی سایت ها می پردازیم.


حق تکثیر: مجاز به تکثیر با شرط عدم تغییر در محتوای کتاب
.





اگر به‌تازگی وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شده‌اید ممکن است فهمیدن اصطلاحات این حوزه و تسلط بر آن برایتان قدری دشوار به نظر برسد. ممکن است بعد از شنیدن مکالمات، اصطلاحات و مخفف‌هایی که در مکالمات روزمره متخصصین این حوزه می‌شنوید احساس سردرگمی کنید.

 

 

 

 

دیجیتال مارکتینگ 

 

 

 

در ادامه برای رهایی از این سردرگمی، با ۲۰ کلمه کلیدی زیر که در صنعت دیجیتال مارکتینگ استفاده زیادی دارند، آشنا شوید.

 

 

 

 

 

1.        نرخ تبدیل به کلیک (Click Through Rate) CTR

 

 

نرخی است که درصد افرادی که روی لینک کلیک می‌کنند را به ما نشان می‌دهد که معمولاً برای ایمیل، آگهی، وب‌سایت و … بیان می‌شود. درصد بیشتر CTR نشان‌دهنده بازدید بیشتر افراد است که فاکتور بسیار ارزشمندی برای سنجش فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود.