قانون ششم برندسازی: اعتبار
نویسنده:بهروز لطفیان
اگر به تبلیغات تلویزیونی، آگهیهای روزنامه و بیلبوردهای محیطی توجه کنید متوجه میشوید که اکثر آنها پر است از ادعاهایی مانند مزهاش عالی است، در پولتان صرفهجویی میکند، با کیفیتترین و صدها عبارت دیگر و البته خالق آن تبلیغ یا شرکت سفارشدهنده آن معتقد هستند این ادعاها از نظر مخاطب مهم است؛ قطعا! ولی بیاعتبارند لذا اثربخشی خیلی کمی دارند یا اصلا اثربخش نیستند. مخاطبان معتقدند، «همه آنها همین ادعا را دارند.»
در دنیای پر از تبلیغ امروز که مخاطبان به همه چیز شک دارند دیگر ادعا کاربردی ندارد و این اعتبار است که باعث موفقیت برندها میشود. خوب سوال این است اعتبار چگونه بهدست میآید؟پیشگام بودن اصلیترین راه کسب اعتبار برای یک برند است و اگر برندی در صنعت خود پیشگام نبود چه باید کرد؟ باید با خلق طبقه جدید برای کالا یا خدماتش در آن طبقه نخستین باشد. ممکن است پرسیده شود مگر برای یک کالا یا خدمات چند طبقه میتوان درست کرد؟