Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

در این پایگاه به توضیح و تشریح اطلاعات، اصطلاحات تبلیغات دیجیتال در فضای آنلاین و راهکارهای حضور در فضای مجازی و اینترنت می پردازیم.

تبلیغات

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

ابر قهرمان ها در اختیار برندها


استفاده از ابر قهرمانها در تبلیغات تلوزیونی برندها چیز تازه ای نیست. همواره برندهای معتبر با در اختیار داشتن ثروت و پول توانسته اند بزرگترین بازیگران و ابر قهرمان ها را به خدمت خود بگیرند و اهداف تبلیغاتی خود را دنبال کنند.

در تبلیغی جالب کوکاکولا، غول نوشابه سازی دنیا هالک و مرد مورچه ای را برای تبلیغ محصول جدید کوکاکولا مینی به خدمت گرفته است. انتخاب دو ابر قهرمان با سایزهای کاملا متفاوت برای محصولی که وجه تمایزش سایز آن است کاملا هوشمندانه و جذاب است. با هم ببینیم:



 

    داستان تاسیس و بالیدن «ارج»، کارخانه‌ای که به دست سه برادر «ارجمند» پایه‌گذاری شد، در کتاب «پنجاه کنشگر اقتصادی ایران» آمده است. به نوشته این کتاب، نام «ارج» علاوه بر اینکه یادآور نام خانوادگی آنها بود، از سرواژه سه کلمه «آهنگری»، «ریخته‌گری» و «جوشکاری» استخراج شد.

به گزارش اقتصادنیوز، به دنبال تشدید مشکلات تولید در اولین کارخانه تولید لوازم خانگی کشور، گزارش شده است که ارج از هفته گذشته رسما تعطیل و ماشین آلات کهنه این کارخانه هم به فروش گذاشته شد تا پایان عمر این برند قدیمی ایرانی این گونه رقم بخورد. اما «ارج» چگونه ارجمند شده بود؟

 




    اگر بخواهیم واژه‌های موجود در فرهنگ لغات بازاریابی را با هم مرور کنیم به واژه‌ای می‌رسیم که در عین پرکاربرد بودن، جزء آن دسته کلماتی است که به سختی درک می‌شود. واژه‌ای که می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم برندسازی شخصی نام دارد. در ادامه بیشتر راجع به برندشخصی و تأثیرات آن روی کسب‌وکارها صحبت خواهیم کرد.

در یکی از مشهورترین کتاب‌های مدیریتی به نام ” روایت مدیریت “ که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، موضوع برندشخصی مورد بررسی قرار گرفت. تام پیترز نویسنده‌ی این کتاب اذعان داشت:


مدیران نماد شرکت‌های‌شان هستند که مهم‌ترین کار آن‌ها توسعه‌ی برندشخصی‌شان است. در همین راستا برندشخصی نمادی از برند سازمان‌ خواهد بود. “

 

برند


محصولات در کارخانه ها تولید میشوند.

اما برندها در ذهن افراد ساخته میشوند...

برند نام تجاری یا لوگو نیست، آن چیزی است که در ذهن مشتری نسبت به شما وجود دارد.



هنگامی که کسب و کار شما، نخستین بار در بازار سهام شروع به کسب و کار میکند، با منحنی یادگیری شیبدار مواجه هستید. تجارت سهام با سرمایه گذاری در سهام بسیار متفاوت است و لازم است که قصد خود از انجام کسب و کار را مشخص کنید.


به عبارت ساده‌تر، «سرمایه‌گذاری» در سهام به معنای آن است که شما به دنبال منافع بلندمدت هستید. به این ترتیب که شما برای شرکت سهام می‌خرید و آن را نگه می‌دارید تا به سوددهی برسد. از سوی دیگر، سهام «تجاری» به طور معمول برای شرح تجارت فعال استفاده می‌شود ـ بدین ترتیب که سهام را می‌خرید و برای مدت کوتاهی آن را تا افزایش قیمت نگه می‌دارید و سپس آن را می‌فروشید و سود کسب می‌کنید.

 

در ادامه توجه شما را به این چهار نکته اصلی جلب می‌نماییم:



    همچنان که سرمایه‌گذاری بازاریابان در تبلیغات چاپی به سقوط خود ادامه می‌دهد، در این مطلب سعی داریم با اشاره به توضیح کارشناسان این حوزه اهمیت آن را به‌عنوان یک رسانه در عصر دیجیتال روشن کنیم.

سال گذشته بازهم سال سختی برای ناشران روزنامه‌ها و مجلات بود، به‌طوری‌که می‌توان گفت فقط در آمریکا و کانادا 91 روزنامه و مجله انتشار نسخه چاپی خود را متوقف کرده و بسیاری دیگر هم تعداد انتشار نسخه چاپی خودشان را به‌شدت کاهش دادند. درآمد روزنامه‌ها به‌طور متوسط چیزی حدود 49درصد نسبت به یک دهه قبل کاهش پیداکرده و این به معنای از دست رفتن 700 شغل در این مدت است.