Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

در این پایگاه به توضیح و تشریح اطلاعات، اصطلاحات تبلیغات دیجیتال در فضای آنلاین و راهکارهای حضور در فضای مجازی و اینترنت می پردازیم.

تبلیغات




    اگر بخواهیم واژه‌های موجود در فرهنگ لغات بازاریابی را با هم مرور کنیم به واژه‌ای می‌رسیم که در عین پرکاربرد بودن، جزء آن دسته کلماتی است که به سختی درک می‌شود. واژه‌ای که می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم برندسازی شخصی نام دارد. در ادامه بیشتر راجع به برندشخصی و تأثیرات آن روی کسب‌وکارها صحبت خواهیم کرد.

در یکی از مشهورترین کتاب‌های مدیریتی به نام ” روایت مدیریت “ که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، موضوع برندشخصی مورد بررسی قرار گرفت. تام پیترز نویسنده‌ی این کتاب اذعان داشت:


مدیران نماد شرکت‌های‌شان هستند که مهم‌ترین کار آن‌ها توسعه‌ی برندشخصی‌شان است. در همین راستا برندشخصی نمادی از برند سازمان‌ خواهد بود. “

 


با قبول این واقعیت سوالی به ذهن می‌رسد که باید جواب داده شود: کسب‌وکارهای کوچک برای رسیدن به این مهم چه کارهایی باید انجام دهند؟

 

تعاریف مهم از برندشخصی و تاثیر آن بر کسب‌وکار

 

 

در کتاب شهرت برند نوشته لینزی بوید برندسازی شخصی بدین‌گونه تعریف شده است:

برندینگ شخصی، پذیرفتن این واقعیت است که یک کسب‌وکار توسط جمعی از مردم به وجود آمده و مشتریان نیز از همین مردم خدمات دریافت می‌کنند. مردم دوست دارند با انسان‌ها روبرو باشند نه تعدادی ماشین.

برای کسب‌و‌کارهای امروزی اشخاص بیشتر از برندها اهمیت دارند. مشتریان دوست دارند تا کارکنان پشت صحنه‌ی یک شرکت را ببینند و داستان شکل‌گیری آن را بشنوند. در این‌صورت است که به صحت کسب‌وکار اعتماد کرده و از آن خرید می‌کنند. تمامی کسب‌وکارهایی که دارای یک چهره‌ی انسانی از خود هستند، به نسبت سازمان‌های دیگر، موفقیت بیشتری نصیب‌شان می‌شود.

 

تمرکز روی برندسازی شخصی باعث می‌شود تا یک کسب و کار کوچک مورد اعتمادتر دیده شود.

 

در کتاب چگونه برندسازی کنیم، برندینگ شخصی بدین صورت تعریف شده است:

ساختن یک برند شخصی قوی در کنار نام تجاری سازمان، برای هر کسب و کار کوچکی مهم است. یکی از دلایل افزایش فروش برای هر کسب وکاری این است که مردم به آن اعتماد کنند. همین اعتماد به ایجاد اعتبار سازمان کمک کرده و باعث بیشتر شدن مشتریان آن می‌شود.

 

برندسازی شخصی باعث می‌شود تا برخی از ویژگی‌های یک برند را به انسان نسبت دهیم. با این کار افراد در زمینه‌های کاری خود صاحب شهرت و اعتبار می‌شوند و همزمان به پیشرفت برند نیز کمک می‌کنند.

 


برای ساخت برند شخصی به چه مواردی نیاز دارید؟

 

بزرگ‌ترین مزیت برندسازی شخصی این است که برای توسعه‌ی آن به بودجه‌ی زیادی نیاز ندارید. کافی است تا ویژگی های برند خود را در رفتارهای خود نشان دهید. هر کسب و کاری هر چند خیلی کوچک، دارای یک نام تجاری است و این چیزی است که مشتریان، تأمین کنندگان و رقبای دیگر از شما می‌بینند.


شما و کارکنان‌تان باید به گونه‌ای رفتار کنید که یک تصویر واقعی از برندتان را نشان دهید. از نحوه‌ی جواب دادن‌تان به تلفن گرفته تا کیفیت محصولات و ارائه‌ی خدمات، نشان‌دهنده‌ی کیفیت برند شماست. بنابراین در نظر بگیرید که می‌خواهید چه چیزی را به مردم انتقال دهید و سپس آن را مدیریت کنید.

بهترین راه برای ایجاد برندینگ شخصی این است که خودتان باشید، اما باید بهترین نسخه از خودتان را به مردم نشان دهید. اگر بتوانید نوعی سازگاری بین برند و بنیانگذاران آن ایجاد کنید، مردم راحت‌تر می‌توانند برند شما را درک کرده، به آن اعتماد کنند و خرید را انجام دهند.

 

بنیانگذار یکی از شرکت‌های سازنده‌ی اسباب‌بازی که معتقد است برندسازی شخصی برای توسعه‌ی برند از اهمیت بسیاری برخوردار است می‌گوید:

زمانی که من خودم را در کنار نام برند شرکتم معرفی کردم و مردم فهمیدند که داستانی برای شکل گیری این شرکت وجود داشته، فروش محصولات ما تاحد زیادی افزایش پیدا کرد. در واقع برندسازی شخصی روی نحوه‌ی بازاریابی ما تأثیرگذار بوده است. ما به هر نظری که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، جواب می‌دهیم و اطلاعاتی در مورد پشت صحنه‌ی کارمان به کاربران می‌دهیم. “

 

بنابراین برای توسعه‌ی یک برند نباید تنها روی نام سازمان تمرکز کرد؛ برندسازی شخصی برای خود را فراموش نکنید.

 

برای برندسازی شخصی لازم نیست مسائل خیلی خصوصی را مطرح کنید. شما برای توسعه‌ی کسب‌وکارتان تلاش می‌کنید، برای همین نیز باید خودتان را به گونه‌ای مرتبط با کسب‌وکارتان نشان دهید.

 

به این فکر کنید که چه چیزی باعث می‌شود تا در ذهن مردم باقی بمانید. آیا می‌توانید دیگران را قانع کنید که شما توانایی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد دارید؟ صاحب یک کسب‌و‌کار معروف می‌خواهد مردم او را چگونه ببینند؟ یک کارمند چطور؟ دانستن پاسخ این سوال‌ها باعث می‌شود تا بتوانید جایگاه خود را در نظر مشتری متفاوت کنید. کافی است تا ویژگی‌های برند شخصی خود را تعیین کنید یعنی مهارت‌ها و توانایی‌هایی که شما را از دیگران متمایز می‌کند بشناسید.

 

درواقع برند شما همان میزان شهرت‌تان است. این چیزی است که باعث می شود مردم درباره شما صحبت کنند. رعایت این قانون هم برای مدیر یک سازمان لازم است و هم برای تک تک کارمندان آن. همان‌طور که یک محصول و یک کسب‌وکار برای متمایز شدن به فرآیند برندسازی نیاز دارد، یک شخص نیز برای این‌که در بین افراد دیگر متمایز شود نیازمند مدیریت برند شخصی است.


منبع: اخبار رسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی