Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

در این پایگاه به توضیح و تشریح اطلاعات، اصطلاحات تبلیغات دیجیتال در فضای آنلاین و راهکارهای حضور در فضای مجازی و اینترنت می پردازیم.

تبلیغات

تبلیغات کلیکی چیست؟


نویسنده: صادق رضازاده


          تبلیغات کلیکی PPC به مدلی از تبلیغات اینترنتی گفته می شود که هزینه تبلیغات بر اساس قیمت کلیک بر روی تبلیغات محاسبه می شود. در شیوه بر خلاف شیوه بنر ثابت که در بیشتر سایتهای بزرگ و با رنک بالا رایج است و در آن در ازای قرار گرفتن یک بنر در مدت زمان مشخص در سایت مبلغ معینی دریافت می شود، صاحب تبلیغ تنها در ازای کلیک های صورت گرفته بر روی لینک های تبلیغ هزینه پرداخت می کند.


          بیشتر موتورهای جستجو نظیر گوگل، یاهو و بینگ از این شیوه برای تبلیغات استفاده می کنند و اغلب شرکت ها نیز ترجیح می دهند از موتورهای جستجو برای تبلیغات خود استفاده کنند و تمایلی به ارتباط مستقیم با سایتها ندارند.



          با توجه به عدم تمایل شرکتهای تبلیغ دهنده برای تبلیغ در وبسایتها، آژانس های تبلیغاتی آنلاین عهده دار ارتباط میان وبسایتها و صاحبان تبلیغ شدند. آژانس تبلیغات کلیکی از یک سو با صاحبان سایتها و پایگاه های اینترنتی همکاری می کنند و از سوی دیگر تبلیغات شرکتها را دریافت کرده و در وبسایتها نمایش می دهند و بدین صورت شبکه تبلیغات کلیکی را تشکیل می دهند.


ppc 


روش های اجرای تبلیغات کلیکی PPC

          همانطور که اشاره شد تبلیغات کلیکی بر اساس پرداخت به ازای کلیک کار می کند، نحوه قیمت گذاری در تبلیغات کلیکی به دو شیوه صورت می گیرد.

در اینجا باید تاکید کرد که سیستم تبلیغات کلیکی PPC بر اساس نمایش تبلیغات در وبسایتهای رسمی و پربازدید است و نباید با سیستم تبلیغات کلیکی PTC که بر اساس کلیک کاربران یک سایت خاص (باکس) بر روی تبلیغات است اشتباه گرفته شود.

 

تبلیغات بر اساس نرخ ثابت (Flat Rate PPC)

          در این روش آژانس تبلیغاتی و یا نمایش دهندگان قیمت ثابتی را برای هر کلیک تعیین می کنند و تبلیغ دهندگان بر اساس قیمت هر کلیک و تعداد کلیکی مورد درخواست، بودجه تبلیغات خود را معین می کنند. در این روش هر چه محتوای (موضوع) سایت تخصصی تر و با کیفیت تر باشد قیمت هر کلیک نیز بالاتر است.

          قیمت گذاری کلیک ها در صباویژن در حال حاضر به صورت نرخ ثابت است و قیمت پایه هر کلیک ١٢٠٠ ریال می باشد که با هدفگذاری موضوعی، جغرافیایی و یا زمانی قیمت هر کلیک افزایش پیدا می کند.

 

تبلیغات بر اساس مزایده ای (Bid-Based PPC)

          در حال حاضر بهترین روش تبلیغات کلیکی روش مناقصه ای است که بیشتر شرکتهای بزرگ نظیر گوگل و مایکروسافت از آن استفاده می کنند. در این روش قیمت هر کلیک را تبلیغ دهنده مشخص می کند و هر چه مبلغ تعیین شده بالاتر باشد، تبلیغ وی در جایگاه بالاتر قرار گرفته و شانس دیده شدن بیشتری نسبت به سایر تبلیغات خواهد داشت.

          در روش ، قیمت گذاری مزایده ای، قیمت مزایده بر اساس کلمه کلیدی، موضوع، منطقه جغرافیای و سایر متغییرها تعیین می شود. در حقیقیت درخواست زیاد برای یک موضوع خاص و محدودیت تبلیغ در آن موضوع باعث به وجود آمدن مزایده می شود و هر کسی که قیمت بالاتری پیشنهاد کند برنده این مزایده خواهد بود. هر چند در جهت حفظ منافع تبلیغ دهندگان و جلوگیری از ضرر و زیان آنان برنده مزایده تنها مبلغ ناچیزی بالاتر از نفر قبل به ازای هر کلیک پرداخت خواهد کرد.

نظرات  (۱)

  • گوگل ادوردز
  • ممنون اطلاعات خوبی بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی