Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

در این پایگاه به توضیح و تشریح اطلاعات، اصطلاحات تبلیغات دیجیتال در فضای آنلاین و راهکارهای حضور در فضای مجازی و اینترنت می پردازیم.

تبلیغات

در سری مقالات کسب درآمد از اینترنت - سراب یا واقعیت؟ به بررسی روشهای رایج کسب درآمد از اینترنت می پردازیم. در این پست به بررسی سیستم های پرداخت برای کلیک PTC یا همون BUXها می پردازم.

 

سعی شده که حفظ امانت و بی طرفی در مورد سیستم های کسب درآمد حفظ شود. شما می توانید تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

پرداخت برای کلیک

 

 

           

 

 

            یکی از اولین و مهم ترین و در عین حال ساده ترین و مطمئن ترین روشهای کسب درآمد برای کاربران اینترنت کسب درآمد از طریق کلیک است. در این روش شما باید عضو یکی از سایتهایی که برای مشاهده تبلیغات هزینه پرداخت می کنند شوید و با کلیک بر روی تبلیغاتی که این سایتها پیشنهاد می دهند کسب درآمد کنید.

 

 

به نظر ساده است، نه؟ دقیقا به دلیل همین سادگی و آسانی کاربری، این سیستم از محبوب ترین روشهای کسب درآمد اینترنتی در دنیا محسوب می شود. ولی کار به همین سادگی هم نیست.

 

 

 

 

.1.   روش کار سیستم

 

 

           روش کار سیستم های کلیکی یا در اصطلاح باکس یا PTC[1]  بر این اساس مشاهده تبلیغات توسط بازدیدکنندگان است به این صورت که سایت هزینه ای را از کسانیکه می خواهند در اینترنت تبلیغ کنند دریافت می کند و قسمتی از این هزینه را به بازدیدکنندگان همان تبلیغ پرداخت می کند.

 

 

درحقیقت این سایتها هزینه ای را که برای تبلیغات از نمایش دهندگان می گیرند میان بازدیدکنندگان تقسیم می کنند و البته سهمی را هم برای خود بر می دارند.

 

 

بگذارید یک مثال بزنیم: یک سایت نیاز به بازدید کننده فراونی دارد. به این منظور به یک  باکس مراجعه می کند و 1000 بازدید را به قیمت 20000 تومان می خرد، باکس برای هر کلیک (بازدید) مبلغ 10 تومان به هر یک از کابران خود می دهد، و 10000 تومان هم به عنوان سود خود بر می دارد. به این صورت هم سفارش دهنده مطمئن است که از سایتش بازدید می شود. هم کسانی که تبلیغ را دیده اند سود کرده اند و هم سایت رابط.

 

 

 

 

 

.2.   سفارش دهندگان

 

 

           در اینجا این سوال مطرح می شود که چرا سایتها باید تبلیغات خود را به این سایتها بدهند؟

 

 

جواب روشن است: برای جذب بازدید بیتشر. بسیاری از سایتهایی که به تازگی شروع به کار کرده اند برای افزایش رتبه خود نیاز به بازدید کننده دارند. تبلغاتی بنری در دیگر سایتها روش مناسبی است ولی بسیار گران است، ضمن اینکه تضمینی برای کلیک و بازدید بیننده نیست، ولی در این روش مطمئنا سایت توسط کاربر بازدید می شود. پس این روش گزینه مناسبی برای کسانی است که میخواهند رتبه الکسای[2] سایت خود را افزایش دهند.

 

 

 

 

 

.3.   نحوه پرداخت وجه

 

 

           اکثر سایتهای کلیکی برای پرداخت خود یک حداقل موجودی در نظر گرفته اند که شما تا به حداقل درآمد از این سایتها نرسید اجازه برداشت ندارید. این حداقل معمولا به اندازه 1000 کلیک است، به این معنا که شما حداقل باید 1000 تبلیغ را مشاهده کنید تا اولین درآمد خود را دریافت کنید. این شاید به معنای یک ماه کار در این سیستم ها باشد.

 

 

           بیشتر سایتهای کلیکی از روش های پرداخت آنلاین جهت تسویه حساب با کاربران خود استفاده می کنن. که البته دارای مزایا و معایب خاص خود است. در بخش پرداخت های آنلاین بیشتر به این سیستم آشنا می شوید.

 

 

 

 

 

.4.   باکس های دروغین

 

 

           این سیستم علیرغم اینکه در وهله ی اول درست به نظر میرسد ولی یک اشکال اساسی دارد و آن میزان درآمد آن یا به عبارتی پلن درآمد زایی آن است. همانطور که اشاره شد درآمد این سیستم به میزان تبلیغاتی که در این سایتها سفارش داده می شود بستگی دارد. بنابراین اگر سفارش دهنده ای برای تبلیغ نباشد در نتیجه کلیک و درآمدی هم وجود ندارد.

 

 

           به سادگی می توان با توجه به تبلیغات یک سایت و میزان درآمدی که برای هر کیلک پرداخت می کند درست و دروغ بودن این سایتها را متوجه شد. اگر سایتی برای هر کلیک یک دلار به شما می دهد حتما کاسه ای زیر نیم کاسه دارد.

 

 

 

 

 

.5.   اتلاف وقت

 

 

           بر خلاف آنچه تبلیغ می شود کار با این سیستم ها وقت گیر است، و با تکنیکهایی که امروزه باکس سایت ها اعمال کرده اند، امکان دور زدن سیستم وجود ندارد، و مشاهده تبلیغات برای شما وقت گیر است و البته این همان چیزی است که تبلیغ دهدگان برای آن به شما پول پرداخت می پردازند.

 

 

خوب پس آیا این روش اتلاف وقت نیست؟ جواب این سوال به خود شما بستگی دارد. اگر شما کسی هستید که هزاران مشغله دارید و از اینترنت فقط در مواقع ضروری و لازم و گاه و بیگاه استفاده می کنید، مسلما این سیستم مطلقا ارزشی برای شما ندارد. ولی اگر شغل شما به گونه ای است که مدام با کامپیوتر و اینترنت سر و کار دارید، اگر شبها مدتها پای اینترنت به وبگردی می پردازید، اگر ساعتها با دوستان خود چت می کنید، اگر کافی نت دارید و .... آنوقت این سیستم ارزش چند دقیقه از وقت شما را دارد. حتما به توصیه های من در انتهای این بخش توجه کنید.

 

 

 

 

 

.6.   درآمد میلیاردی

 

 

           یکی از مهم ترین مسائل کاربران میزان درآمد از این سیستم است، شما در این سیستم ها هیچگونه سرمایه گذاری نمی کنید (البته در سیستم پایه) بنابراین انتظار درآمد میلیاردی هم نداشته باشید، با توجه به آنچه گفته شد درآمد این سیستم ها زیاد نیست ولی به عنوان یک کمک درآمد برای جبران هزینه های اینترنت پر سرعت و وی پی ان و خرید شارژ و ... مناسب است.

 

 

هر چند بعضی افراد تبلیغات زیادی از درآمدهای کلان این سیستم ها می کنند، ولی بسیاری از این تبلیغات دروغ محض است. هر چند این امر باعث بوجود آمدن پلن های سرمایه گذاری در این سایتها شده است.

 

 

 

 

 

.7.   پلن سرمایه گذاری

 

 

           همانطور که اشاره شده درآمد حاصل از سایتهای کلیکی ناچیز است، بعضی از این سایتها برای اینکه کاربران را تشویق به فعالیت کنند، پلن هایی درون سایت تعریف کرده اند که به پلن سرمایه گذاری مشهور است در این روش شما مبلغی را نزد سایت می گذارید( در وجه سایت پرداخت می کنید) و سایت در مقابل به صورت دوره ای - روز شمار یا ماهانه - به شما سود می دهد.

 

 

سود این گونه سپرده گذاری ها معمولا بسیار زیاد است 10 تا 25 درصد ماهانه؟ بدیهی است که پرداخت این مقدار سود حتی در سایتهای ایرانی بسیار عجیب و باور نکردنی است، پس در سرمایه گذاری در این سایتها دقت کنید. (توصیه شخصی من عدم سرمایه گذاری است.)

 

 

 

 

 

.8.   زیر مجموعه گیری

 

 

           یکی دیگر از پیشنهاداتی که در باکس ها برای افزایش درآمد می شود زیر مجموعه گیری است، در این روش باکس ها برای هر فردی که از طریق شما به باکس ملحق شود درآمدی را بصورت ثابت یا پورسانت به شما اختصاص می دهند. نحوه پرداخت درآمد در باکس ها بسیار متفاوت است. در بعضی باکس ها به اعضای ثبت نام هر زیر مجموعه مبلغی پرداخت می شود. در اکثر سایتهای خارجی درصدی از درآمد زیر مجموعه ها با معرف پرداخت می شود و در باکس های ایرانی اکثرا بر اساس کلیک زیر مجموعه مبلغ ثابتی پرداخت می شود.

 

 

در این میان تعریف دیگری به عنوان سطح (Level) زیر مجموعه وجود دارد که بیشتر در سایتهای خارجی مطرح است. بدین صورت که هر فردی که مستقیما از لینک شما وارد شود سطح اول شما. هر فردی که به واسطه یکی از افراد سطح اول شما وارد سود سطحدوم و الاخر...

 

 

بعضی سایتها در 10 سطح پورسانت پرداخت می کنند ولی اکثر سایتهای ایرانی فقط به سطح اول پورسانت می دهند.

 

 

           در سیستم های کلیکی دو نوع زیر مجموعه وجود دارد، مستقیم و اجاره ای.

 

 

زیر مجموعه مستقیم به زیر مجموعه ای گفته می شود که با لینک شما و بوسیله تبلیغات شما وارد سیستم می شوند. و زیر مجموعه اجاره ای افرادی هستند که شما از سایت اجاره می کنید. برای زیر مجموعه اجاره ای سایتها مبلغی از حساب شما کسر می کنند.

 

 

 

 

 

.9.   جو گیر نشوید

 

 

           یکی از مسائلی که باعث سرخوردگی و عدم موفقیت افراد در سیستم های کلیکی می شود جو گیر شدن است، آرزوی رسید به پول فراوان آنهم به صورت راحت و باد آودره باعث می شود افراد زیادی به ناگهان در سایتهای زیادی ثبت نام کنند و شروع به فعالیت کنند و وقت گرانبهای خود را صرف این سیستم کنند و در نهایت بدون نتیجه سر خورده و مقموم این جرگه را ترک کنند.

 

 

           توجه کنید این سیستم برای بهینه کردن اوقات فراغت شما پشت کامپیوتر مناسب است، هرگز به عنوان شغل اول به این سیستم ها نگاه نکنید. حتما قسمت توصیه های من را در انتهای این بخش مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

.10.                    توصیه های مهم و کلیدی

 

 

           اگر با تمام تفاصیلی که رفت قصد کار در این سیستم رو دارید به این توصیه ها توجه کنید:

 

 

           1- از خیال پردازی و آرزوهای بزرگ بپرهیزید، به عنوان یک کار نیمه وقت و تفننی به این کار نگاه کنید، و ازش لذت ببرید.

 

 

           2- وقت اضافه صرف این کار نکنید، روزی حداکثر 5 تا 15 دقیقه وقت برای این سیستم لازم و کافی است. پس اگر حوصله روزی 5 دقیقه رو ندارید وارد این سیستم نشید، روزی بیشتر از 15 دقیقه هم برای این سیستم وقت نگذارید.

 

 

           3- تعداد سایتهایی که ثبت نام می کنید محدود کنید، بی نهایت سایت کلیکی تو دنیا وجود دارد، شما نمی توانید در تمام آنها ثبت نام کنید و از همه آنها پول در بیارید، حداکثر سه تا پنج سایت معتبر را انتخاب کنید و فقط روی همان ها تمرکز کنید.

 

 

           4-  وقتتان را مدیریت کنید، با انتخاب 3-5 سایت می توانید همه آنها را با هم مشاهده کنید، شما برای کسب درآمد از هر کلیک باید برای آگهی 15-30 ثانیه صبر کنید در این فرصت می توانید آگهی سایت دیگری را باز کنید.

 

 

           5- از سرمایه گذاری در این سایتها خودداری کنید. همیشه به خاطر بسپرید شما برای کسب درآمد وارد این سیستم شدید و نه برای سرمایه گذاری. پس گول پیشنهادها و سودهای  وسوسه انگیز سایتها را نخورید.

 

 

           6-  در خرید زیر مجموعه دقت کنید. میزان در آمد هر زیر مجموعه اجاره ای یا مستقیم را محاسبه کنید، و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

 

 

           7- گول تبلیغات و وعده ها رو نخورید، اگر درآمد سایتی به نظرتون غیر معقول آمد پس غیر معقول است. گردانندگان سایت هم عقل دارند و پشت یک پیشنهاد غیر معقول یک نیم کاسه ای هست.

 

 

           8- برای استفاده از این سیستم بهتر است یک ایمیل مجزا باز کنید تا ایمیلهای تبلیغاتی و شخصی شما تفکیک شود و از یک یوزر نیم برای تمام سایتها استفاده نکنید.

 

 

           9- با خودتون و دیگران صادق باشید، برای زیر مجموعه گیری دروغ نگوید و غلو نکنید. و در آخر برای کاری که می کنید ارزش قائل باشید و زود دلسرد نشوید.

 

 

           10 - از مرورگرهای سریع مثل کروم یا موزیلا استفاده کنید و هر سایتی را در یک پنجره جدید باز کنید و نه تب جدید. تایمر بسیاری از سایتهای کلیکی فقط در زمانی که پنجره اکتیو باشد کار می کنند.

 

 

 

 

 

11. سایتهای ایرانی

 

 

           امروز تعداد زیادی سایتهای کلیکی ایرانی وجود دارد، در اینجا مجال بحث و بررسی علل افزایش بسیار زیاد و روییدن قارچ گونه سایتهای کلیکی نیست، ولی تنها کافی است با یک جستجوی ساده در اینترنت به انبوهی از سایتهای کلیکی ایرانی دسترسی پیدا کنید. سایتهای که اکثرا با پسوند باکس (bux) همراه هستند. در انتخاب یک باکس به تعداد یوزرها و مدت زمان فعالیت سایت توجه کنید.

 

 

 

زیرنویس:

1. PTC= pay trough click

2. Alexa Rank

 

منبع: wikiom.blog.ir

نویسنده: صادق رضازاده

 

 

 

          

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی