Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

Advertising and Marketing in simple words

دانشنامه تبلیغات و بازاریابی آنلاین به زبان ساده

در این پایگاه به توضیح و تشریح اطلاعات، اصطلاحات تبلیغات دیجیتال در فضای آنلاین و راهکارهای حضور در فضای مجازی و اینترنت می پردازیم.

تبلیغات

نویسنده: مرضیه فروتن

 

کسب‌و‌کارهای کوچک اغلب اوقات، به‌خصوص در مراحل اولیه با بودجه‌های کم و منابع محدود دست به گریبان هستند. در صورت عدم برخورداری از بودجه کافی و مناسب، بازاریابی بسیار سخت می‌شود.به‌هر‌حال، در ادامه به سه تاکتیک بازاریابی اشاره شده است که در کسب‌و‌کار‌های کوچک برای پس‌انداز کردن و بیشترین بهره‌برداری از منابع موجود به کار می‌آید.

 



1-       مسئولیت فرد ایجادکننده محتوا را افزایش دهید

استفاده از ابزار‌های بازاریابی نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد زیرا شما باید مدام روش انتقال پیام را با توجه به نیاز‌های مشتریان خود تغییر دهید. این مسئولیت معمولا به یک نفر در شرکت‌تان سپرده می‌شود. مشکل این است که چنین کسب‌و‌کار‌های کوچکی بیشتر وقت‌ها بودجه مناسب برای استخدام یک فرد حرفه‌ای در زمینه بازاریابی یا ایجاد محتوا را در اختیار ندارند.

به منظور پس‌انداز کردن پول، شما باید مسئولیت‌های ایجاد محتوا را به اعضای تیم جدید خود تعمیم بدهید.این کار به منظور استفاده از تجربه همه کارمندان شرکت انجام می‌شود. وقتی چند نفر روی ایجاد محتوا کار می‌کنند، پیاده‌سازی یک چرخه بررسی محتوا اهمیت می‌یابد. به این ترتیب شما می‌توانید ضمن اجرای همین برنامه برای همه ابزار‌های بازاریابی موجود، از کیفیت بالا و همیشگی آن نیز مطمئن شوید.

در اصل یک نفر پیش‌نویسی از نخستین نسخه‌های ابزار‌های بازاریابی شما را تهیه خواهد کرد و سپس شخص دیگری با مرور همه جزییات، بر پایه علایق خود به اجرای یکسری تغییرات می‌پردازد. شما همچنین به فردی برای تایید و ویرایش نهایی محتوای بازاریابی قبل از انتشار آن نیاز خواهید داشت. سرانجام، هدف‌تان باید افزودن یک فرد حرفه‌ای در حوزه بازاریابی به تیم خود در راستای مدیریت کل این روند باشد.

 

2-     از ابزار‌های بازاریابی موجود استفاده کنید

قبل از اقدام به اجرای یک پروژه بازاریابی جدید، نمونه کار‌های خود را به منظور مشاهده هر گونه ابزار با امکان تغییر کاربری بررسی کنید. این کار به معنای شروع مجدد هر پروژه از ابتدا نیست. در صورت در اختیار داشتن منبع خوبی از پروژه‌های قبلی، شما می‌توانید با کشف عناصر مفید و غیر‌مفید در گذشته، این اطلاعات را با پروژه‌های آتی در عرصه بازاریابی ترکیب کنید. البته، باید مطمئن شوید که آیا ابزار انتقال پیام‌تان هنوز می‌تواند تصویر درستی از کسب‌و‌کار شما را به مخاطب ارائه دهد؟

 

3-    با دقت راه‌حل‌های یک شخص ثالث را در حوزه بازاریابی برگزینید

همه راه‌حل‌های بازاریابی نمی‌توانند یا نباید به وسیله کارمندان شرکت عرضه شوند. گهگاه سپردن مسئولیت‌های بازاریابی نظیر توزیع به یک فروشنده شخص ثالث باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. در ادامه شما می‌توانید زمان بیشتری را به مدیریت خدمات ارائه داده شده به مشتری و دیگر امور روزمره در زمینه کسب‌و‌کار اختصاص دهید.

بازاریابی عنصری ضروری در مسیر توسعه کسب‌و‌کارتان به شمار می‌رود، بنابراین در صورت نیاز افرادی را به کمک بگیرید. برای بازاریابی حتما نیازی به صرف بودجه فراوان نیست اما باید از بازدهی خوب استراتژی‌ها و تاکتیک‌های به کار گرفته شده در رابطه با سرمایه‌گذاری در این عرصه اطمینان پیدا کنید.

 

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی