معایب ایمیل مارکتینگ نسبت به بازاریابی شبکههای اجتماعی
1- هزینه: ارسال ایمیل گروهی رایگان نیست اما شبکههای اجتماعی و ارتباطی رایگان هستند. ارسال ایمیل گروهی رایگان بسیار محدود است و برای ارسال به جامعه بزرگ چندهزارتایی باید هزینه کنید.
2- نیاز به مهارت نسبی: برای استفاده و ارسال ایمیل گروهی نیاز به حداقل آشنایی با اصول طراحی وب و تولید محتوای خاص ایمیل است. حتی برای سامانههای پیشرفته.
3- عدم سهولت و جذابیت: اپلیکیشنهای تلفن همراه ایمیل، نسبت به برنامههای ارتباطی و شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام جذاب نیستند. بسیاری از کاربران عادی اصلا آنها را استفاده نمیکنند و هرگز روی موبایل خود نصب نکردهاند.
4- سرعت رشد مخاطب: سرعت پیوستن و عضویت در کانال، گروه و صفحات شبکههای اجتماعی قابل مقایسه با خبرنامهها نیست. خودتان به عنوان یک کاربر میتوانید این میزان عضویت را در میان خانواده و دوستان مقایسه کنید.
5- تعامل بهتر و جذابتر: لایت کردن، کامنت گذاشتن و منشن کردن قابلیتهای بسیار جذابی است که ایمیلها آن را ندارند، چون برای این کار طراحی نشدهاند.
6- سرعت تحریر و تدوین: یک متن یا معرفی در شبکههای ارتباطی و اجتماعی به سرعت و در لحظه قابل تحریر و ارسال است، اما آماده کرده یک خبرنامه خوب، حداقل یکی دو ساعت زمان نیاز دارد.
7- اعتماد پائین به ایمیل مارکتینگ: متاسفانه تبلیغات ایمیلی به دلیل اسپم فراوان به حال روز تبلیغات پیامکی دچار شده و این شدت مزاحمت باعث بیاعتمادی عمومی به این رسانه شده است...
منتشر شده در : WiKiOM